Tänkaren, franska Le Penseur

En av kroppens jobbigaste känslor eller hur man säger har jag just nu...! Vet ni när ni har käkat popkorn eller saltade nötter till förbannelse och känner att du skulle kunnar dricka upp all vatten i världen? Jag har kanske druckit 200L vatten nu på 2timmar, men det vill inte lägga sig! Har ni haft den känslan? Det kanske inte är den jobbigaste känslan men den är inte välkommen iaf! 
 
Det "roligaste" med att sitta själv är att min hjärma börjar skumma sig och flyta iväg! Några utav mina tankar som har jobbats och genomskådats är:
"Uppe med tuppen" Men vad är det som menas med att vara uppe med tuppen? Vilken tid är det lagligt att säga att man är uppe med tuppen? Om jag har helg och vaknar 9, då känner jag att jag är tuppuppe! Men annars så är det alldeles för sent i mitt tycke!
 
Den andra tanken i det hela är "Flickorna på tv2" vilka är dom? Har har hört låten och allt med vilka är dom? Innan jag skrev detta inlägg så läste jag lyricsen och hittar inget spår utav vilka dessa töser är, finns ni?  Är dom någon form utav nyhetankare eller programledare eller är det en serie som är med på? JAG VET INTE?!?
 
Och så kommer den sista frågan som är så känd och frågad så det är inte klokt! Men vad är meningen med livet? Är det att: Man ska lära sig att ta ansvar och sedan ta det ansvaret och sen avla ut barn och sedan lära det barnet om ansvar och sedan kanske utvecka det ansvaret till ett bättre ansvar genom tidens gång? vad är meningen?? Vi började någonstans men vart ska vi avsluta det, det finns ett slut till allt, men hur slutar dettan? Vi jobbar och står i och försöker få det bästa utav livet och försöker dela med oss utav våra kunskaper och tankar med varandrra. men i slutändan, vad är det för nytta? Jorden ska ju gå under! Men det är inte förns om 5miljarder år tror jag läste i tidningen Illustrerad vetenskap. Är det kanske meningen att vi ska lära oss utav andra, bra som dåliga saker (Det finns alltid något gott i det onda) lära oss att utvecklas mer som människa och så kan v dela med oss utav våra tekniska ideer och sedan ducka för jordens undergång och, eller värre, slutet för människan?
 
Det är sånna här tankar jag kommer igång med och dom spårar ganska fint! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0